9 Ağustos 2011 Salı

Arda Turan Bildiğin Zübüktür Vol.4


Daha önce de buna benzer yazılar yazdım. Galatasaray futbol takımı kaptanı sıfatını taşıyan Arda Turan, sağ olsun bana resmen bir seri yaptırdı. Ne zamandır böyle bir yazı yazmıyorum diye mutlu olmuştum ancak bakıyoruz ki beyimiz yine uslu duramamış.

Arda Turan efendi, yine gitmek için tutturmuş. Galatasaray Başkanı Ünal Aysal, Arda'nın aldığı paraya %50 zam yaptıklarını ama yine de kalmaya ikna edemediklerini söylüyor. Benim bildiğim zaten en az 3 milyon Euro civarında bir para alıyor Arda. Yani takımda en yüksek 2-3 ücretten biri. Buna %50 zam yapıldığını düşünürse açık ara en yüksek ücret. Bunun bir de maç başısı falan da vardır. Siz hesap edin.

Mesele para değil diyenler olacaktır. Evet, para belki ikinci planda ama neticede "yabancılar çok para alıyor" şeklinde kazan da kaldırıldı bu takımda. Arda da bu durumdan rahatsızlık duyanlardan biriydi. Yani bu sorun çözülmüş oldu.

Parayı bir kenara bırakalım, Arda Turan daha geçen ay "Fatih Terim için kalacağım" minvalinde bir açıklama yapmamış mıydı? Hani o zaman ikna olmuştu? Ne oldu da fikri değişti? Şimdi mi söylenir "gitmek istiyorum" diye? Transfer yapılmış olsun, teknik direktörün hesaplarını senin takımda olmana göre yapsın, takımın oyun düzeni ve kadro yapısı seni de hesaba katarak yapılmış olsun, ligin başlamasına da bir ay gibi bir süre kalsın, sen "gideceğim" diye tuttur. Eh, be birader iki ay önce söyleseydin ya şunu?!

Burada bahsini ettiğimiz kişi Galatasaray kaptanı. Biraz daha açalım, yeni Metin Oktay diye lanse edilen, Galatasaray'ın bayrak adamı diye tanımlanan bir kişi. Yani gemiyi en son terk etmesi gereken... "Ayrılma, sana ihtiyacımız var" dendiğinde Galatasaray'dan gerisini teferruat olarak görmesi gereken bir kişiden bahsediyoruz. Ancak bu kişinin yaptığı şey, açık söyleyeyim, fare gibi kaçmaktır.

Ha, bana kalsa Arda'nın sezon biter bitmez satılması lazımdı. Hazır para ederken (ondan da emin değiliz tabii) değerlendirilmeli ve Galatasaray'a daha çok zarar vermesi önlenmeliydi. Arda zaten iki sezondur Galatasaray'da gram top oynamıyordu. Her milli maçta üst düzey performans sergileyip bacağı kopana kadar sahada kalıyor ve maç kazandırıyordu. Ama Galatasaray'a gelince o narin kıçını kaldırmak ona zulüm geliyordu. İster katılın, ister katılmayın ama durum buydu. Üstelik Galatasaray'a karşı kinini hiçbir zaman gizlemeyen insanlarla sürekli vakit geçirmesi de cabası... Kısacası Arda Turan, zaten buradaki miadını doldurmuştu ve hem kendisi zarar görüyor, hem de kulübe zarar veriyordu. Tez elden gönderilmeliydi ve takım Arda'sız bir düzende daha modern bir futbol oynamalıydı.

Burada kaldıkça yeni bir Hasan Şaş'a evrilecekti. Hakan Şükür'ün o bitmek tükenmek bilmez egosuyla Hasan Şaş'ın dramatik harcanışını bir potada eritmeye zaten başlamıştı.

İşin bir de taraftar boyutunu ele almak lazım. Kim ne derse desin Galatasaray taraftarının büyük bölümü bu adamı seviyor. Ve bu gidiş aslında onları yarı yolda bırakmak olacak. Galatasaray kaptanı bunu düşünmüyor.

Şu yazdıklarım aslında Arda'yı sevmememden falan ileri gelmiyor. Ben, Arda Turan'ı çok seven bir Galatasaray taraftarı ve futbolseverdim. Halen daha iyi oynadığı zaman mutlu oluyorum. Ondan beklentim de büyük oldu her zaman. Ancak onca beklentiyi gerçekleştirebilecek bir insanın böylesine vurdumduymaz olması ve böylesine de el üstünde tutulmasını anlayamıyorum.

Umarım ki Arda Turan bu kez bu işi sonuçlandırır ve nerede mutlu olacaksa oraya gider. Galatasaray yönetimi de bir an önce doldurması gerektiği boşlukları doldurarak yeni sezona hazır bir takım oluşturur.

Bu arada kendi kendine oluşan bu serinin diğer ayakları da şu şekilde:

2 yorum:

Adsız dedi ki...

acaba arda'nın bu hale gelmesinde taraftarın ve en çok da yönetimin suçu yok mu??ezeli rakibinizin bi taraftarı olarak bu şekilde düşünüyorum çünkü her duyguyu çok erken tattırdınız kaptanlık erken,metin oktay benzetmesi erken(ve çok yanlış)bizim ruhumuz denmesi için çok çok erkendi,sanki severken öldürdünüz bu kısıtlı yeteneği...!saygılar(mustafa)

sanut dedi ki...

Mustafa,

Yorumun için teşekkür ederim. Sana kesinlikle katılıyorum. Her kelimen doğru. Bunda Galatasaray yönetimi ve taraftarının da suçu var. 66 numaralı Arda Turan hepimizin gözbebeğiydi. Ne zaman ki ona 10 numara ve kaptanlık verildi, işte o gün omuzlayamayacağı yüklerin altında ezildi Arda Turan...

Ancak zaman insanı olgunlaştırır. Arda mutlaka gelişmeliydi. Zamanında Tugay da çok genç yaşta kaptan olmuştu ancak o bu durumu en başta Arda gibi zorlansa da kaldırmayı bilmişti. Arda da en azından biraz da olsa kafa yapısını buna uydurmaya çalışmalıydı.

Kategoriler

201 afrika uluslar kupası 2010 dünya kupası 2014 dünya kupası a milli takım a2 ligi abdul kader keita abdullah avcı adana demirspor adanaspor adnan polat adriano ajax akhisarspor alanyaspor alex de souza alexis sanchez ali sami yen stadı almanya alpaslan dikmen altay amerika birleşik devletleri andre santos andrea pirlo ankaragücü ankaraspor anket antalyaspor arda turan arjantin arsenal arsene wenger as monaco atınç nukan atletico madrid aurelien chedjou avustralya aydın karabulut aykut erçetin aykut kocaman azerbaycan aziz yıldırım ballon d'or bank asya 1. lig barcelona başakşehir batuhan altıntaş batuhan karadeniz bayer leverkusen bayern münih bekir irtegün belçika benfica bertul kocabaş beşiktaş Beşiktaş ve City blogtivi bogdan stancu bolton wanderers boluspor borussia dortmund bosna hersek braga brezilya bucaspor bundesliga burkina faso bursaspor bülent ataman bülent korkmaz bülent uygun bülent ünder caner erkin celal kıbrızlı celtic cem sultan cesc fabregas ceyhun eriş ceyhun gülselam cezayir championship chelsea christoph daum claudio bravo claudio caniggia claudio pizarro claudio taffarel copa america corinthians cristiano ronaldo cska moskova cüneyt çakır çaykur rizespor daniel güiza danimarka david villa deniz kadah denizlispor deportivo la coruna didier drogba didier zokora diego maradona dirk kuijt diyarbakırspor doğaüstü futbol gerçekleri dunga dynamo dresden egemen korkmaz eintracht frankfurt elano elazığspor elvir baliç emiliano insua emmanuel emenike emre can erdoğan arıca eskişehirspor euro 2012 euro 2016 fabio bilica fanzin faryd ali mondragon fatih terim fc sion fc twente felipe melo fenerbahçe fernando muslera ferudun tankut fifa fildişi sahili formalar frank lampard frank rijkaard fransa franz beckebauer futbol sandığı galatasaray gana gaziantepspor gençlerbirliği genoa getafe gheorghe hagi giampaolo pozzo gine gino pozzo glasgow rangers gökhan inler gökhan töre gökhan ünal göztepe granada greuther fürth guillermo ochoa gurbetçi futbolcular guti guus hiddink güncel güney afrika güny kore güvenç kurtar haftanın ardından hakan arıkan hakan çalhanoğlu hakan şükür hakemler hamburg hamit altıntop hannover 96 harry kewell hasan kabze hayrettin demirbaş hertha berlin hırvatistan hikmet karaman hollanda honduras hugo almeida ibb ibrahim üzülmez ibrahima yattara iddaa ilkay gündoğan inceleme incleme ingiltere inter irlanda cumhuriyeti ispanya istanbulspor isveç isviçre italya ivica olic j-league japonya jerry akaminko johan elmander jose mourinho jupp heynckes juventus jürgen klopp kadir has stadı kamerun kardemir karabükspor karlsruhe karşıyaka kasımpaşaspor kasper hjulmand kayserispor keylor navas kıymeti bilinmeyenler kocaelispor kolombiya konyaspor kosta rika kulüpler birliği la liga lazio lefter küçükandonyadis leipzig lens ligue 1 lionel messi liverpool livorno lokomotif moskova lomana lualua los galacticos lucas neill lugano lyon maç öncesi maç yorumu mahmut özgener mainz mali mamadou niang manchester city manchester united manisaspor mario balotelli mario götze marius alexe marsilya martin palermo mateja kezman medhi benatia mehmet ali aydınlar mehmet ekici meksika melih gökçek mersin idman yurdu mert günok mesut bakkal mesut özil metin diyadin metin oktay metin tekin mevlüt erdinç mhk michael owen michael skibbe milan milan baros miroslav klose muhammed demirci muhammet reis mustafa denizli mustafa yücedağ nadir çiftçi napoli necati ateş necip uysal newcastle united nicolas anelka nijerya nostalji notts county nuri şahin nürnberg oğuz çetin oğuz sarvan oğuzhan özyakup olcan adın olympiakos orduspor orhan şam osc lille oscar cordoba ömer toprak panathinaikos paok paraguay pep guardiola pierre webo portekiz porto portsmouth premier league premier lig psg ptt 1.lig radamel falcao rafael benitez rais m'bolhi raymond domenech real madrid real sociedad rıdvan dilmen ricardo quaresma rigobert song river plate robert lewandowski roberto carlos robinson zapata roma romario ronaldinho ronaldo rosenborg sabri sarıoğlu sakıp özberk samet aybaba samir handanovic sampdoria samsunspor schalke 04 selçuk inan selçuk şahin semih şentürk senegal sercan sararer serdal adalı sergen yalçın serie a servet çetin sezer öztürk shakhtar donetsk sırbistan simao sabrosa simon kuper simon zenke sinan bolat sinan engin sivasspor slaven bilic slovakya slovenya spor basını sportivi st etienne stefan scepovic stoke city stsl stuttgart süleyman koç süper final şampiyonlar ligi şenol güneş şili tayfun korkut temur ketsbaia tff thierry henry tim howard tim krul tolgay arslan tolunay kafkas tottenham hotspur toulouse trabzonspor transfer tsg 1899 hoffenheim tsl tugay kerimoğlu tunus türk telekom arena twitter u20 udinese uefa uefa avrupa ligi ufuk ceylan unutulmaz ikililer uruguay ümit karan ümit kayıhan ünal aysal valencia vfl wolfsburg villarreal vincent enyeama volkan şen watford wayne rooney werder bremen wesley sneijder yekta kurtuluş yeni zelanda yeşil burun adaları yıldırım demirören yılmaz vural yunanistan yunanistan süper ligi yusuf şimşek yücel ildiz zenit ziraat türkiye kupası ziya doğan zlatan ibrahimovic zoran simovic zvjezdan misimovic

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails